Kuidas luua sotsiaalmeedias kaasahaaravat sisu

Kuidas luua sotsiaalmeedias kaasahaaravat sisu

Triin Limbach
December 11, 2023

Sotsiaalmeedia on tänapäeva turunduse lahutamatu osa, kuid kuidas teha oma sisu silmapaistvaks ja kaasahaaravaks? Selles blogipostituses jagan olulisi sotsiaalmeedia nippe, mis aitavad sinu tootel või teenusel paista silma ja luua tugeva sideme enda jälgijatega.

Mõista oma sihtrühma

Enne kui hakkad sisu looma, mõista, kes on su sihtrühm. Veel parem, kui mõtled ühe konkreetse Miia peale, kes on 25-aastane, elab Tallinnas ja kellele meeldib käia just ühest kindlast poest koju lilli endale ostmas, sest talle meeldib end ise poputada :)

Uuri välja, mida nad armastavad, millised on nende huvid ja millist sisu nad ootavada ja väärtustavad. Võib tunduda, et sa ju tead seda küll ja miks sa pead selle nüüd kuskile kirja panema, aga usu mind, et läbimõeldult on palju parem teele asuda. Antud kirjutis annab sulle ka sisendi postituste sisuks ja kohandada sisu vastavalt su potentsiaalse kliendi ootustele.

Loo kaasahaarav pealkiri ja visuaal

Esimene mulje loeb ja esimesena näeme me postituse visuaali ja seejärel pealkirja - need 2 on märgilise tähendusega.

Visuaalil võiks olla võimalusel inimene, sest me oleme sotsiaalmeedias selleks, et suhelda teise inimesega, või mõni pilt, mis iseloomustab sinu toodet või teenust ning läheb sellega muudmoodi kokku.

Postituse pealkiri (ehk siis esimene lause) peab äratama huvi ja julgustama klikkima (NB! Mitte kasutada clickbait'i, sest see võib lühiajaliselt edu tuua, aga pikaajaliselt peletab su kliendi eemale).

Pealkiri, mis äratab huvi, peaks vastama küsimusele, MIKS lugeja peaks seda postitust lugema? MIDA ta sellest postitusest saab? KUIDAS see postitus teda aitab? Ehk väga konkreetne PÕHJUS, miks ja kuidas see talle väärtust loob.

Sära unikaalse sisuga

Ära karda olla erinev ja sina ise. Too välja oma brändi unikaalsus ja lisa sisule isikupära läbi isikliku perspektiivi. Inimesed ei osta täna enam toodet või teenust, vaid brändi ehk lugu selle ümber.

Miks see nii on? Sellepärast, et meil on erinevate asjade üleküllus ja kõik tahavad meile midagi müüa. Seega on ainuke võimalus välja paista unikaalse sisuga.

Lisaks aitab unikaalne sisu tõmmata ligi sinu päris kliendi, kellega sa tahad päriselt koos töötada. Vastasel juhul, kui oled feik (tõlge - võlts), siis avastad mõne aja pärast, et oled enda ümber kogunud inimesed, kes tegelikult ei ole sinuga sinu toote või teenuse, vaid võlts-imago pärast ning oled sunnitud alustama nullist.

Sotsiaalmeedias kirjuta lühidalt ja mõjusalt

Sotsiaalmeedia sisu peab olema lööv ja kergesti loetav. Kasuta lühikesi lauseid, küsimusi ja kutsuvaid väljendeid (CTA - Call to Action), mis kutsuvad su jälgijaid kaasa mõtlema ja postitusele reageerima.

Jälgi kindlasti enne postituse tegemist enda sotsiaalmeediaplaani "sisusambaid", et sa ei kalduks teemadest liiga kõrvale, sest nii jääb sul oluline asi ütlemata (põhjus, miks sa sisu üldse toodad) ja klient satub segadusse, miks ta su kontot õigupoolest jälgib.

Suhtle oma jälgijatega

Vasta nende kommentaaridele ja küsimustele. Täna neid, kui nad on võtnud aja, et anda tagasisidet.

Loo nendega dialoog ja õhustik, kus neil on meeldiv oma arvamust jagada. See suurenda nende kaasatust ja lojaalsust, sest inimene soovib kuuluda.

Kasuta hashtage strateegiliselt

Hashtagid aitavad suurendada sisu nähtavust. Kasuta neid strateegiliselt ja vali märgusõnad, mis on seotud sinu brändi ja sihtgrupiga.

NIPP! Selleks, et leida sobivad märksõnad on soovituslik teha lühike analüüs otsides erinevaid märksõnu näiteks Instagrammis ja teha kindlaks, kui palju mingit märksõna kasutatakse. Valikut tehes on soovituslik kasutada nii populaarseid märksõnu kui ka vähem populaarseid.

KKK ja storytelling ehk lugude jutustamine

Sulle võib tunduda, et kordad end juba kümnes kord, kui tegelikult on su klient nii suures infomüras, et tema jaoks on see alles esimene kord kuulda sinu toote korduma kippuvad küsimusi. Ära karda end korrata!

Kui sulle tundub, et see on sinu jaoks veider, siis proovi öelda sama asja teise nurga alt. Me kõik oleme erinevad ja mõnele võib öeldu mõte jõuda kohale teise nurga alt.

Lugude jutustamine aitab siduda su brändi ja sind sinu jälgijatega emotsionaalsel tasandil. Me oleme juba kord sellised tegelased, kellele jäävad meelde jutustatud lood, loo kangelased ja katsumused, millest kõige kiuste läbi murti. See inspireerib ja paneb samastuma!

Kasuta võimalusel videosisu

Video on sotsiaalmeedias võimas vahend, sest annab veel vahetuma võimaluse suhtlemiseks. See loob autentsust ja usaldust, et brändi taga on tõesti päris inimene (AI ajastul on see aina olulisem)!

Loo lühikesi, informatiivseid videoid ja julgusta oma jälgijaid osalema live-ülekannetele, kus sa räägid veel intiimsemalt ja samas aja hetkes enda tootest või teenusest. See loob otsekontakti ja suurendab kaasatust, et jõuaksid rohkemate inimesteni.

Kokkuvõtteks

Sotsiaalmeedia on dünaamiline platvorm, kus saab katsetada ja olla sina ise, sinu kaasahaaravas võtmes. Mõista oma sihtgruppi, loo unikaalset ja visuaalselt atraktiivset sisu ning suhtle aktiivselt oma jälgijatega.

Kasutades neid nippe, saad tõsta oma sotsiaalmeedia turunduse uuele tasemele.

Kui soovid oma turundusstrateegiat täiustada või vajad personaalset nõustamist, siis võta minuga ühendust. Olen valmis arutama sinu ettevõtte vajadusi ja leidma koos lahendusi.

Minu kontakti leiad kodulehe all servast või kontakti lehelt.

LOOVSTRAT
Koostöös sinuga - loovad, strateegilised ja haruldased lahendused sinu ettevõtmistele

Klientide tagasiside

iconCompany Logo

Oleme Triinuga koostööd teinud üle aasta. Selle aja jooksul on ta teinud asjalikke ettepanekuid kaalutletud viisil. Triinu saab alati usaldada ja ta pole uute ideede pakkumisel kitsi. Täiendkoolitustest ära ei ütle, isegi kui tema ajagraafik on tihe.

Tal on oma arvamus, mille baasil on võimalik asju edasi arutada. Kõigele lisaks on ta sportlik ja teeb oma tööd rõõmuga.
Kuigi Triin liitus meiega copywriterina, siis võttis ta kiirelt üle ka teised turundusega seonduvad teemad, tänu millele oleme korda saanud palju enam kui algul lootsime. Saab olema huvitav, kuidas meie jätkuv koostöö edasi areneb.

icon

Andrus Irdoja

Amps kohvikute tegevjuht

icon
icon

Triin toetas mind sisuloomega kire ja entusiasmiga, hindan tema uudishimu ja õpitahet. Kui mõtlen meie koostööle, siis meenub tema pakkumiste mitmekesisus ja tahe katsetada. Arvestades, et olin tema esimene klient sotsiaalmeedia sisuloomes, sain ma mitmeid komplimente Triinu tööle enda väga heade turundus ja PR sõprade käest. Leidsin meie 3-kuulise koostöö jooksul mitmeid uusi kliente, kes viitasid reklaamtegevusele sotsiaalmeedias.

Tänan veelkord toreda koostöö eest ja soovitan Triinu!

icon

Merle Viirmaa

Juhtimiscoach

icon

Liitu uudiskirjaga

ja ma jagan sinuga:

  • Mõtteid ja harjutusi, kuidas end tegudele motiveerida
  • Teadmisi, kuidas mõista enda tugevusi ja läbi selle enda toodet/teenust turundada
  • Miks olla julgem ja teistest erineda