Kuidas koostada efektiivne turundusstrateegia väikeettevõttele

Kuidas koostada efektiivne turundusstrateegia väikeettevõttele

Triin Limbach
December 4, 2023

Väikeettevõttele mõeldud turundusstrateegia on võti edukaks arenguks ja nähtavuse suurendamiseks. Jagan selles postituses samme, kuidas koostada efektiivne turundusstrateegia, mis toetab sinu tegemisi pikas perspektiivis.

Miks on turundusstrateegia oluline väikeettevõttele

Turundusstrateegia on oluline, sest see aitab määratleda selgeid eesmärke ja suunata tegevusi nende saavutamise suunas. See loob tugeva aluse brändi arenguks ja aitab eristuda konkurentidest.

Brändikuvand on igal ettevõttel niikuinii klientide peas olemas, aga siin on sinu võimalus võtta ohjad enda kätte ja suunata ise, millises suunas see kuvand liigub. Lisaks on ilma plaanita toimimine nagu pimedas kobamine ja ma olen kindel, et lõpuks tõded ikkagi, et vajad plaani!

Sihtgrupi määratlemine

Sihtgrupi määratlemine on võti, mõistmaks, kellele me oma toodet või teenust müüme. See võimaldab meil kohandada sõnumeid ja turunduskanaleid vastavalt sihtrühma vajadustele.

Oled ilmselt kuulnud seda vana-head tsitaati, et "kui turundad kõigile, siis ei turunda sa tegelikult mitte kellelegi". Sa pead mõtlema välja, kellega sa räägid ja kus kohas ehk millises kanalis ta kõige rohkem enda aega veedab.

Eesmärkide seadmine

Eesmärkide seadmine aitab suunata pingitused õiges suunas. Need peaksid olema konkreetsed, mõõdetavad, realistikud ehk saavutatavad, relevantsed sinu ettevõtte jaoks ning ajakohased (SMART mudel). Näiteks võib eesmärk olla suurendada müüki 20% võrra järgmise kvartali jooksul.

Kanali valik ja sotsiaalmeedia

Õigete turunduskanalite valik on kriitilise tähtsusega. Väikeettevõtte jaoks võib sotsiaalmeedia olla suurepärane platvorm, kus suhelda otse sihtrühmaga. Oluline on valida kanal(id), kus sinu sihtrühm kõige rohkem aega veedab.

Kui sa seda valikut ei tee, siis veedad liiga palju tunde kõikides kanalites, multi-taskides, ja lõpuks ei jõua sa enda päris ettevõtmisega tegeleda.

Eelarve ja ressursid

Turunduseelarve mõistlik planeerimine on võtmetähtsusega, eriti väikeettevõtjale. Sa pead hindama, kui palju sul on raha võimalik investeerida ning leidma kuluefektiivsed viisid turundustegevuste rakendamiseks.
Võimalusel pea nõu kellegagi, kes on seda varem teinud.

Analüütika ja optimeerimine

Analüütika abil saab jälgida turundustegevuste tulemusi. Kui näed, mis toimib ja mis mitte, saad teha vajalikke kohandusi ja eelarve ümbersuunamisi.
See võimaldab olla paindlik ja kohandada strateegiat vastavalt tegelikkusele.

On oluline teha kord kuus väike check-up tulemustes, et saaksid kohe valutult reageerida, sest hilisemad vigade parandused võivad osutuda kalliks nii ajas kui rahas.

Kogukonna kaasamine ja suhtlus

Väikeettevõtte jaoks on kogukonnaga suhtlemine võimalus luua tugevaid sidemeid klientidega. Regulaarne suhtlus, küsitluste läbiviimine ja nende tagasiside kuulamine aitavad luua usaldusväärset brändi ja tõelist "fännibaasi," kes jäävad sinuga.

Kokkuvõtteks

Turundusstrateegia on oluline osa väikeettevõtte kasvu ja nähtavuse suurendamise teekonnast. See aitab liikuda selge fookusega õigete inimesteni ja loob edu suuremaks kasvamiseks!

Kui soovid oma turundusstrateegiat täiustada või vajad personaalset nõustamist, siis võta minuga ühendust. Olen valmis arutama sinu ettevõtte vajadusi ja leidma koos lahendusi.

Minu kontakti leiad kodulehe all servast või kontakti lehelt.

LOOVSTRAT
Koostöös sinuga - loovad, strateegilised ja haruldased lahendused sinu ettevõtmistele

Klientide tagasiside

iconCompany Logo

Oleme Triinuga koostööd teinud üle aasta. Selle aja jooksul on ta teinud asjalikke ettepanekuid kaalutletud viisil. Triinu saab alati usaldada ja ta pole uute ideede pakkumisel kitsi. Täiendkoolitustest ära ei ütle, isegi kui tema ajagraafik on tihe.

Tal on oma arvamus, mille baasil on võimalik asju edasi arutada. Kõigele lisaks on ta sportlik ja teeb oma tööd rõõmuga.
Kuigi Triin liitus meiega copywriterina, siis võttis ta kiirelt üle ka teised turundusega seonduvad teemad, tänu millele oleme korda saanud palju enam kui algul lootsime. Saab olema huvitav, kuidas meie jätkuv koostöö edasi areneb.

icon

Andrus Irdoja

Amps kohvikute tegevjuht

icon
icon

Triin toetas mind sisuloomega kire ja entusiasmiga, hindan tema uudishimu ja õpitahet. Kui mõtlen meie koostööle, siis meenub tema pakkumiste mitmekesisus ja tahe katsetada. Arvestades, et olin tema esimene klient sotsiaalmeedia sisuloomes, sain ma mitmeid komplimente Triinu tööle enda väga heade turundus ja PR sõprade käest. Leidsin meie 3-kuulise koostöö jooksul mitmeid uusi kliente, kes viitasid reklaamtegevusele sotsiaalmeedias.

Tänan veelkord toreda koostöö eest ja soovitan Triinu!

icon

Merle Viirmaa

Juhtimiscoach

icon

Liitu uudiskirjaga

ja ma jagan sinuga:

  • Mõtteid ja harjutusi, kuidas end tegudele motiveerida
  • Teadmisi, kuidas mõista enda tugevusi ja läbi selle enda toodet/teenust turundada
  • Miks olla julgem ja teistest erineda