Kui oluline on su brÀndi nimi?
Kui oluline on su brĂ€ndi nimi? đ€
Vestlesin sĂ”braga ja me arutlesime, kui oluline on see, mis su brĂ€ndi nimi on? On sellel ĂŒldse vahet?
Jagasin talle erinevaid versioone brĂ€ndi nimedest, mida olin vĂ€lja mĂ”elnud enda brĂ€ndile, ja ta arvas, et need kĂ”lavad igavalt: "VĂ”ib-olla on need liiga loogilised vĂ”i otsekohesed ĂŒhiskonnas, milles me elame đ€·ââïž."
See pani mind mÔtlema, et minu arust elame me maailmas, kus on palju erinevaid ja pÔnevaid brÀndinimesid, kuid samal ajal ei ole paljudel neist nii-öelda tÔelist sisu, sest paljud brÀndid on siin selleks, et lihtsalt raha teenida (mitte maailma paremaks paigaks muuta).
Mulle tundub, et kohati pannakse rohkelt rĂ”hku brĂ€ndinimele, aga kui hakkad ettevĂ”ttega koostööd tegema, siis mĂ”istad, et kahjuks on nad tihtipeale sisemiselt tĂŒhjad ja inimesed, kes seal töötavad, ei tea, miks nad seda tööd teevad...
See tÀhendab, et brÀndi nimi on nii uhke ja vinge, aga seestpoolt ei jÀrgne see sama vaimustus ja ma ei saa aru, miks ettevÔtted seda teevad. Loe edasi.
đ Kui me mĂ”tleme korraks Apple'ile, siis nende nimi on ikka eriti mĂ”ttetu. TĂ”esti, kes annab firmale nimeks Ă”un? Aga samas teame me kĂ”ik nende brĂ€ndi ja seda, mida nad on inimkonna heaks teinud.
Nii et kas on siis oluline, mis su brÀndi nimi on?
Ma jÔudsin arusaamisele, et ei ole oluline, milline su brÀndi nimi on, kuniks sul on oma miks ja sa (vÔi sinu töötajad) nÀitad seda oma klientidele ja inimestele, kellega koostööd teed. Sest oluline on see, mis tuleb seestpoolt. Jah, nimi on selleks, et sind vÀljastpoolt mÀrgataks, kuid sellele peaks jÀrgnema sisemine "miks".
â Niisiis, kui sa loed seda postitust ja oled kinni ettevĂ”tte loomise protsessis, sest sa ei suuda vĂ€lja mĂ”elda brĂ€ndi nime, siis siis tee STOP!
MÔtle pakutavale sisule ja alusta vÀÀrtuse pakkumist enda klientidele. Sealt edasi hoolitseb brÀndinimi iseenda eest ja lÔppkokkuvÔttes vÔib su brÀnd olla ka Banaan, kuni sul on oma miks!
Ma tean, mis sa mĂ”tled: "Aga ma olen juba mitu kuud mĂ”elnud geniaalsele brĂ€ndinimele" - ma ei ĂŒtle, et sul ei tohiks olla lahedat ja silmapaistvat nime, sest see on suurepĂ€rane, kui sul on. Viska viis!
Ma lihtsalt ĂŒtlen, et veendu, et pakud oma klientidele sama palju vÀÀrtust, kui panid aega oma brĂ€ndinimesse. Vastasel juhul raiskad sa oma vÀÀrtuslikku aega, kui sa ei alustanud juba tĂ€na, sest sul pole ettevĂ”ttele nime (mĂ€rkus ka iseendale đ).
PS! Postitus sai inspiratsiooni Simon Sinek-i raamatust "Start with why"